luni, 26 martie 2012

Maxima de la cafea - Mulţumirea




Mulţumirea îl face pe sărac bogat; nemulţumirea îl face pe bogat sărac. 

De vreo doi ani am început să practic recunoştinţa, adică am încetat să mai cer atunci când mă rog. Am început să mulţumesc.
Ştiţi ce s-a întâmplat? Mi-am dat seama de bogăţia vieţii mele, de plenitudinea de care mă bucuram în fiecare zi fără să fiu întodeauna conştientă de asta. Mi-am dat seama că de fapt ... sunt fericită şi nu mai trebuie să alerg după asta ca după o himeră!
Fericirea mea nu era undeva departe, la capătul unui drum lung şi anevoios, ci era acolo, cu mine, în fiecare zi!

Ne petrecem viaţa aşteptând să se întâmple ceva mai bun când o să creştem mari, când o să ne mutăm de la părinţi, când o să ne căsătorim, când o să facem copii, când copiii vor creşte mari, când vor pleca la casa lor, când vom avea nepoţi, când nepoţii vor creşte mari şi apoi într-o zi ... nu mai avem timp să mulţumim pentru tot ce-am avut şi n-am ştiut.
Fericirea noastră nu se va întâmpla mâine! Se întâmplă acum, aici!

Când îţi iei răgazul să mulţumeşti pentru ceea ce ai, nu numai că devii conştient de cât de minunată îţi este viaţa, dar începi să primeşti şi mai multe lucruri pentru care să mulţumeşti!

Şi iar vă provoc -  începeţi lista lucrurilor frumoase, a persoanelor dragi, a momentelor unice din viaţa voastră pentru care mulţumiţi că le aveţi! Sunt sigură că veţi deveni mult mai bogaţi apoi şi cu siguranţă mai fericiţi!


Recunoştinţa îmbracă trei forme: un sentiment din adâncul inimii, o expresie de mulţumire şi un dar intors.